marți, 15 martie 2011

Examenul de Atestat 2012



In continuare, va vom prezenta ce trebuie sa stiti despre organizarea si desfasurarea, in anul scolar 2011-2012, a examenului de atestare a competentelor profesionale a absolventilor claselor de matematică-informatică si matematică-informatică, intensiv informatică. Informatiile de mai jos sunt extrase din metodologia aprobata de Ministerul Educatiei, Cercetarii si Tineretului.


M E T O D O L O G I A
de organizare si desfăsurare a examenului de atestare a competenţelor profesionale a
absolvenţilor claselor de matematică-informatică si matematică-informatică, intensiv informatică


I. Dispozitii generale
Art.2. Atestatul este un act prin care se confirmă pregătirea de specialitate/profesională dobândită
de absolvenţii de liceu, cursuri de zi.

Art.3. (1) Candidaţii proveniţi din învăţământul de stat pot susţine examenul de atestare a  competenţelor profesionale, fără taxă, cel mult de două ori. Prezentările ulterioare la acest examen sunt condiţionate de achitarea unor taxe de examen.

Art.4. Înscrierea candidaţilor la examenul de atestare a competenţelor profesionale se face la  secretariatul liceului la care elevul este înscris sau pe care l-a absolvit, în cazul candidaţilor din seriile anterioare, în perioada stabilită prin graficul de acţiuni privind organizarea si desfăsurarea probei.

Competenţele certificate în urma promovării examenului de atestare profesională sunt:
(a)Pentru absolvenţii claselor de matematică informatică, intensiv informatică:

  • I. Realizarea design-ului si structurii produselor soft necesare implementării de: sisteme software, aplicaţii software, baze de date, pagini WEB. (software orientat client)
  • II. Particularizarea, configurarea si modificarea aplicaţiilor software, în scopul adaptării sistemelor informaţionale ale clientului.
(b) Pentru absolvenţii claselor de matematică informatică:

  • I. Realizarea managementului site-urilor WEB, sistemelor de operare a calculatoarelor
  • II. Furnizarea facilităţilor de procesare a datelor, inclusiv a serviciilor suport



II. Continutul probei de specialitate pentru obtinerea atestatului
Art.6. Proba de specialitate constă în:

  • (a) probă practică: realizarea practică pe calculator a cerinţelor din biletul extras în ziua probei. Biletul va cuprinde trei subiecte:
                  (i) un subiect privind Sistemele de Gestiune a Bazelor de Date
                 (ii) un subiect de Programare
                 (iii) un subiect vizând Sisteme de Operare sau abilităţi de tehnoredactare, calcul tabelar sau prezentări PowerPoint.

  • (b) proiect: prezentarea si motivarea teoretică a unui proiect (produs soft) realizat în timpul orelor de laborator, al ultimului an de studiu; produsele pot fi realizate si în echipă (2 - 3 elevi) în funcţie de complexitatea proiectului.
IV. Organizarea si desfăsurarea probei pentru obtinerea atestatului
Art.11.
(1) Examenul se desfăsoară în perioada 1 – 30 mai. Comisia de examen din fiecare unitate scolară va elabora graficul propriu de desfăsurare a examenului de atestare a competenţelor profesionale.

(3) Graficul de acţiuni privind organizarea si desfăsurarea probelor cuprinde:

  • (a)perioada pentru înscrierea candidaţilor si depunerea proiectelor (cu 10 zile înainte de data desfăsurării examenului);
  • (b)programarea pe zile si ore a candidaţilor, în ordine alfabetică, pe clase (grupe) si specializări;
(4) Proba de specialitate se desfăsoară în afara orelor de curs. Proba de specialitate se susţine în cabinete sau laboratoare de specialitate, în unităţile scolare liceale.

Art.12.
(1) Stabilirea subiectelor pentru proba practică se face la nivelul judeţului/municipiului  Bucuresti, în Consiliul Consultativ al disciplinei si sunt avizate de inspectorul de specialitate. Subiectele se transmit către licee până la 15 ianuarie.
(2) În ziua si la ora anunţate prin grafic, fiecare candidat va extrage biletul pentru proba practică, va aborda practic subiectele, apoi va prezenta în faţa comisiei proiectul corespunzător instruirii profesionale si stiinţifice.
(3) Catedra de specialitate din fiecare liceu elaborează si afisează, până la sfârsitul lunii decembrie a anului scolar în curs, listele cu teme pentru proiect(produs soft). La selectarea temelor se va ţine seama de aspectele fundamentale prevăzute în programa scolară si se va urmări, în mod special, latura practic-aplicativă a domeniului. Temele proiectelor practice vor fi astfel stabilite încât sa aibă grade de complexitate aproximativ egale.
(4) Stabilirea temelor pentru realizarea produsului soft si alegerea acestora de către candidaţi, sub semnătură, se face la nivelul unităţii de învăţământ, până la data de 15 ianuarie.
(5) Elevii elaborează / pregătesc lucrările sub îndrumarea profesorilor care predau la clasă. Acestea vor fi depuse la secretariatul unităţii de învăţământ si înregistrate până la data de 1 mai. Proiectul va fi însoţit de un referat cu privire la proiectul depus de candidat, întocmit de profesorul îndrumător si finalizat cu admis/respins.
Art.13. Durata probei de specialitate trebuie să fie de maximum 2 ore.

  • (a) proba practică maximum 90 minute/candidat. Membrii comisiei evaluează lucrările respective si acordă o notă fiecărui candidat, pentru fiecare subiect în parte;
  • (b) Susţinerea proiectului maximum 30 minute/candidat. Membrii comisiei pot adresa candidatului întrebări, fără a depăsi un timp.

V. Evaluarea probei
Art.14.
(1) Proba de specialitate va fi evaluată separat de cei doi membri ai comisiei;
(2) La proba practică, nota acordată de către fiecare evaluator va fi calculată ca medie aritmetică cu două zecimale, fără rotunjire, a notelor obţinute la cele trei subiecte din biletul extras în ziua probei. Nota finală pentru proba practică se calculează ca medie aritmetică cu două zecimale, fără rotunjire, a notelor acordate de fiecare evaluator. Nota finală pentru proba practică trebuie să fie minim 6(sase) pentru promovarea examenului;
(3) La prezentarea si motivarea proiectului fiecare evaluator va acorda câte o notă conform criteriilor stabilite de comisia de examinare. Nota finală pentru proiect se calculează ca medie aritmetică cu două zecimale, fără rotunjire, a notelor acordate de fiecare evaluator. Nota finală pentru proiect  trebuie să fie minim 7(sapte) pentru promovarea examenului;
(4) În situaţia în care diferenţa dintre notele acordate de membrii comisiei, la oricare dintre probe, este mai mare de un punct, vicepresedintele va stabili nota finală, prin reevaluarea probei.
Art.15. Media finală este media aritmetică, cu două zecimale, fără rotunjire, a notelor finale
pe fiecare probă. Examenul se consideră promovat dacă media finală este cel puţin 7(sapte).



VI. Dispozitii finale
Art.16. Nu se admit contestaţii la nici una dintre probe.
Art.17. (1) În cazul promovării examenului de atestare a competenţelor profesionale candidatul primeste un atestat.
(2) Atestatul se eliberează de secretariatul liceului, în care a fost susţinut examenul, după
promovarea de către candidat a clasei a XII-a.
(3) În cazul nepromovării clasei a XII-a examenul de atestat susţinut si promovat îsi pierde valabilitatea.
Art.20. Eliberarea atestatului nu este condiţionată de promovarea examenului de bacalaureat.

Metodologia de desfaruare a atestatului la informatica in anul 2012 a fost aprobata prin ordinul nr. 4843/27.08.2009 si se gaseste la adresa http://www.edu.ro/index.php/articles/12875.




Cititi mai departe...

marți, 1 martie 2011

Teme atestat informatica

In continuare va prezentam o lista cu teme pentru proiectul de atestat la informatica 2011. Atestatele la informatica pot fi realizate in HTML, PHP, MySQL, Oracle, Java, C++, C# sau orice alta tehnologie. Idei de atestate la informatica:



  1. Magazin OnLine. Aplicatie realizata folosind HTML, CSS, MySql si PHP. Va contine baze de date cu produse si script-uri PHP.
  2. Aplicatie pentru monitorizarea activitatii unei firme de TAXI-uri. Se va realiza folosind HTML, CSS, MySql si PHP.
  3. Aplicatie care combina sunetele individuale pentru a obtine o melodie. Realizata cu Java,C++.
  4. Aplicatie de prezentare si gestionare a activitatii intr-o firma de servicii.     Se va realiza folosind HTML, CSS, MySql si PHP.
  5. Aplicaţie pentru învăţarea semnelor de circulaţie, verificarea cunoştinţelor prin teste grilă. Realizare în Java.
  6. Sistemul osos, prezentare, sistem de auto-evaluare prin teste grilă. Realizare în Java.
  7. Aplicatie de prezentare a clasei a-XII-a si informaţii statistice. Se va realiza folosind HTML, CSS, MySql si PHP.
  8. Metode de sortare şi căutare. Studiu comparative din punct de vedere al timpului de execuţie. Realizare în Java,C++.
  9. Pregătirea pentru bacalaureat informatică –teoria grafurilor- prin teste grilă generate aleator. Realizare în Java,C++.
  10. Operaţii matematice cu matrice. Realizare în Java,C++.
  11. Aproximarea radacinilor unei ecuaţii funcţionale. Realizare în Java,C++.
  12. Sistemul solar. Prezentare, teste grila, imagini. Realizare în Java,C++.
  13. Program generare orar într-o şcoală. Realizare în Java,,C++.
  14. Program de desen cu figuri geometrice. Realizare în Java,C++.
  15. Corpuri rotunde. Prezentare generala. Aplicatii grila. Realizare în Java,C++.
  16. Piaţa şi formale sale. Prezentare generala. Teste grila. Realizare în Java,C++.
  17. Evidenţa unei echipe sportive. Elaborarea strategiilor de joc în funcţie de adversal şi caracteristicile sportivilor din echipă.  Realizata folosind HTML, CSS, MySql si PHP sau Java.
  18. Gestionare campionat sportiv (fotbal, hambal, etc). Se va realiza folosind HTML, CSS, MySql si PHP.
  19. Gestiunea unui hotel/restaurant.  Se va realiza folosind HTML, CSS, MySql si PHP.
  20. Evidenţă concurs şcolar (olimpiade, concursuri interjudeţene, etc.). Se va realiza folosind HTML, CSS, MySql si PHP.
  21. Evidenţă showroom auto. Se va realiza folosind HTML, CSS, MySql si PHP.
  22. Mişcarea pe planul înclinat. Aplicaţii. Se va realiza folosind Java,C++,Pascal.
  23. Activitate editură. Prezentare, operaţii curente.
  24. Aplicalicaţie pentru realizarea legitimaţiilor într-o instituţie de învăţământ. Se va realiza folosind Java,C++,Pascal.

  25. Evaluarea expresiilor aritmetice. Formă poloneză. Aplicaţii. Se va realiza folosind C++ /Java / C#.
  26. Evidenţa persoanelor şi a bazei materiale într-un internat cu cantină. 
  27. Revistă online. Se va realiza folosind HTML, CSS, MySql si PHP.
  28. Evaluarea capacităţii intelectuale şi a aptitudinilor. Aplicaţii.
  29. Pavarea unei sprafeţe cu dale de diferite dimensiuni. Algoritmi specifici cu interfaţă grafică. Se va realiza folosind Java,C++,Pascal.
  30. Aplicaţie pentru învăţarea semnelor de circulaţie, verificarea cunoştinţelor prin teste grilă. Realizare în C++,Pascal.
  31. Sistemul osos, prezentare, sistem de auto-evaluare prin teste grilă. Realizare în C++,Pascal, C#.
  32. Metode de sortare şi căutare. Studiu comparative din punct de vedere al timpului de execuţie. Realizare în C++,Pascal.
  33. Pregătirea pentru bacalaureat informatică –tablouri unidimensionale şi bidimensionale-  prin teste grilă generate aleator. Realizare în C++.
  34. Aplicatie de prezentare si gestionare a activitatii intr-o firma de servicii
  35. Evidenta rezultatelor obtinute de elevii liceului nostru la olimpiade si concursuri scolare
  36. Pagini WEB (pentru teme de la diverse discipline)
  37. Agentie imobiliara
  38. Evidenta bancara
  39. Grafica si animatie in Pascal, C++
  40. Probleme de combinatorica
  41. Gestiunea unui centru de vanzari / inchirieri
  42. Agenda telefonica
  43. Gestiune casa de schimb valutar 
  44. Gestiunea unui magazin de software
  45. Operatii cu polinoame
  46. Program care realizeaza grafice de functii (C++, C#, Java)
  47. Program care calculeaza integrale definite (C++, C#, Java)
  48. Gestiunea unei agentii de turism
  49. Gestiunea elevilor inscrisi la examenul de Bacalaureat (baze de date)
  50. Algoritmi de sortare - prezentare comparativa (C++, Pascal).



Cititi mai departe...